Koristni nasveti za bolj zdravo delovno mesto

Vsako delovno mesto vpliva na naše telo in posledično naše zdravje, težave pa se lahko pokažejo šele tekom let. Zato je pomembno, da ustrezno uredimo delovno mesto glede na pogoje dela, pazimo na pravilno držo zaposlenih, poskrbimo za dobro organizacijo dela, krajše prekinitve in po možnosti ustrezno gibanje s funkcionalno vadbo.

Sproščanje (vir: freedigitalphotos.net)Opozarjamo na ustrezno čistočo delovnih mest in higieno, zadostno pitje vode in razgibavanje. Omogočimo čim več naravne svetlobe, prostor ustrezno in pogosto prezračimo, če imamo pogoje, posadimo tudi kakšno zeleno rastlinje, saj so lahko odličen dodaten vir kisika.

Prav tako je pomembno, da promoviramo zdravo prehranjevanje, saj je s tem pogojen optimalni psihofizični razvoj, sposobnost učinkovitega razmišljanja, vitalnost, delovno storilnost in samo odpornost na bolezni kot stres.

Tukaj pa nekaj kratkih in enostavnih vaj, ki jih lahko s sodelavci opravljate kar na delovnem mestu:

Vaje za oči in očesne mišice

  • Krajši odmori (se zazrete skozi okno ali v sliko).
  • Oči imejte odprte in jih premikajte navzgor /navzdol iz desnega zgornjega kota v levi spodnji kot in obratno, krožite z njimi v smeri urinega kazalca in v obratni smeri. Vse vaje ponovite še z zaprtimi očmi.
  • Podrgnite dlan ob dlan, tako da ju segrejete, nato roki nežno položite na veki, sprostite oči, mislite pozitivno.

Vaje za čeljustni sklep

Zaradi povečane mišične napetosti žvečnih mišic, lahko nastanejo spremembe v čeljustnem sklepu in vratni hrbtenici (in obratno).

  • Stisnite ustnici, napolnite ustno votlino z zrakom in pomikajte zrak levo in desno.
  • Konico jezika postavite na nebo in nežno pihajte (zvok rrrr).

Vaje za razgibavanje vratu in ramenskega obroča

  • Večkrat na dan zavestno sprostite rami.
  • Glavo nagnite v desno in levo ramo potisnite navzdol, nato ponovite še na drugo stran.
  • Vzravnano in udobno sedimo na stolu. Roke so sproščene ob telesu. Ramena potegnemo navzgor k ušesom, glava naj pri tem miruje. Nato nagnimo glavo nazaj, za nekaj trenutkov zadržimo ter sprostimo. Vajo ponovite 10- do 15-krat. Vaja spodbuja krvni obtok mišic vratu.
  • zravnano in udobno sedimo na stolu. Roke sproščeno ležijo v naročju. Desno roko iztegnemo navzgor in rahlo vstran. Dlan obrnemo navzgor. Na kratko zadržimo položaj in vajo ponovimo še z levo roko
  • Sproščeno sedimo ali stojimo. Z rameni krožimo 15-krat naprej in 15-krat nazaj
    Vaja razbremeni in sprosti predel ramen.
  • Ne pozabite tudi na masažo vratu - roko naslonite na mizo in podprite čelo, z drugo roko rahlo gnetite vratne mišice in ramenski obroč.

Pravilno dihanje

Pomembno je, da pri vajah izvajamo pravilno dihanje. Za začetek pa vedno lahko naredite Velik vdih in sicer sedimo vzravnano ali stojimo s stopali v dvojni širini ramen ter z rokami počasi sežemo proti nebu, tako da naredimo krog, ob tem pa globoko vdihnemo. Ko spuščamo roke, izdihnemo. Tako naredimo tri vdihe. Na tak način bomo razširili pljuča in se malo bolj nadihali. To isto lahko naredimo tudi sede. Pazimo le na zravnano držo. 

Vaje za razgibavanje nog

  • Vzravnano in udobno sedimo na stolu, roke sproščeno visijo ob telesu. Dvignemo najprej desno koleno, zadržimo in nogo spustimo na tla. Ponovimo še z levo nogo
    Vajo ponovimo z vsako nogo 5-krat.
  • Ko sedite, dvignite nogi v višino zadnjice in zadržite 5 sekund.
  • Gibajte s prsti, krčite jih in stegujte. Stopali povlecite navzgor in navzdol, jih obračajte stopali
    ven in noter ter z njimi krožite.

  • Če pri svojem delu večino časa presedite, je pomembno, da vstanete vsako uro, ne sedite s prekrižanimi nogami, če imate možnost naj bosta stopali na podlagi ali na podstavku za noge.

Še več vaj, ki jih lahko izvajate na delovnem mestu, najdete tudi na povezavi tukaj >

Viri: siol.net, kulinarika.net/zdravjezav-zdruzenje.si,