Boljši odnos s sodelavci – boljša delovna klima

Cilj vsakega nadrejenega bi moral biti ta, da so v njegovi ekipi dobri delovni odnosi. Takšno okolje je namreč učinkovitejše, delovni rezultati pa so boljši, kot bi bili sicer.

Glede na to, da s sodelavci preživimo približno tretjino dneva, je pomembno, da se dobro razumemo. Prvi korak, ki ga lahko zato storimo, je to, da poskušamo biti čim boljši sodelavec.

In kateri so ti načini, kako postati boljši sodelavec:

1. Sodelavce ob prihodu na delovno mesto pozdravite

Pridete v službo slabe volje, brez energije in takoj pričnete z delom? Če je tako, potem vas bodo sodelavci slej kot prej začeli ignorirati ali se vas izogibati. Ko pridete v službo pozdravite sodelavce, jim namenite nasmeh, že ta preprosta navada bo izboljšala vaš odnos s sodelavci.

2. Naučite se umetnosti kratkih pogovorov

S sodelavci se pogovarjajte o njihovih interesih, o glasbi, knjigah, filmih. To, da boste pokazali interes za njihove hobije, bo pripomoglo k temu, da se bodo sodelavci ob vas počutili sproščeno. To, da se boste s sodelavci pogovarjali o osebnih stvareh jim bo pokazalo da ste tudi vi, le človek in ne samo sodelavec ali vodja.

3. Vprašajte za mnenje

Vsi imamo radi, ko nas kdo vpraša za mnenje. Tako se počutimo nekoliko bolj pomembne, saj imamo občutek, da naše mnenje šteje. Zato svoje sodelavce povprašajte za mnenje in se jim, tudi, če z odgovorom ne boste zadovoljni, lepo zahvalite.

4. Izogibajte se opravljanju

Nihče ne želi, da se za njegovim hrbtom govori grdo, zato poskrbite, da ne boste ravno vi tisti, ki bo začel s tem početjem. Opravljanje je še posebno škodljivo, če slučajno slišite ali pa vas mika o komu povedati nekaj, kar ste zvedeli od drugih. To vključuje vse osebne informacije kot tudi informacije o skritih načrtih.

5. Ko se soočate s težavnim sodelavcem, si predstavljajte, da vas gledajo vaši otroci

Ta preprosta vizualizacijska tehnika vam bo pomagala, da boste ohranili mirno kri. Saj veste, kako učite vaše otroke, da se lepo vedejo. Če si predstavljate, da vas opazujejo, se ne boste spustili na sodelavčev nivo.

6. Pohvalite sodelavce

Če je Tina ravnokar napisala super članek, Miha pa popravil tiskalnik, se jima zahvalite. Nikoli ni preveč pohval, sploh v tem času, ko se vsi fokusiramo predvsem na napake ostalih.

7. Na klice in e-maile odgovorite hitro

Ena od bolj neprijetnih stvari na delovnem mestu je čakanje na odgovor sodelavca. Ste dobili e-mail ali se niste uspeli javiti na telefon, ker ste bili zasedeni? Če se le da, se potrudite in odgovorite v najkrajšem možnem času. Če pustite sodelavce predolgo čakati, lahko dobijo občutek, da vam niso pomembni.

8. V službo prihajajte točno

Le to pokaže spoštovanje do nadrejenih in vseh ostalih sodelavcev, ki prihajajo v službo pred vami.

9. Izrazite svoje ideje

Če se vam poraja ideja, ki se vam zdi dobra, le to zaupajte svojim sodelavcem. Izrazite se na način, ki pojasnjuje, da vaša ideja ni nujno najboljša, da se jo lahko še dodatno izpopolni s pomočjo sodelavcev.

10. Bodite pozitivni in svojo energijo delite naprej

Nič ni boljšega, kot delo opravljati s pozitivnim sogovornikom, pa naj bo to stranka, sodelavec ali nadrejeni.

Pripravil team mojazaposlitev.si

Viri:

Vir slike: Pexel