HR trendi v letu 2024

Zamisel o prihodnosti kadrovskega managementa je vedno bolj osredotočena na inovativne pristope, ki se zavedajo spremenljivega delovnega okolja.

Zamisel o prihodnosti kadrovskega managementa je vedno bolj osredotočena na inovativne pristope, ki se zavedajo spremenljivega delovnega okolja. V letu 2024 postaja jasno, da bodo HR trendi igrali ključno vlogo pri oblikovanju delovnih praks in kulture znotraj organizacij.

LN HR trendi 2024

1. Sprejemanje umetne inteligence in avtomatizacije

Različni aspekti upravljanja s človeškimi viri doživljajo revolucionarne spremembe zaradi umetne inteligence in avtomatizacije, ki segajo od procesov pridobivanja novih zaposlenih ter uvajanja le-teh v podjetje do vodenja in vključevanja zaposlenih. V letu 2024 se bo opazno povečalo sprejemanje naprednih orodij na podlagi umetne inteligence s strani kadrovskih oddelkov in implementacija klepetalnih robotov za optimizacijo opravil administrativnega značaja. To bo prispevalo k izboljšanju analitičnih sposobnosti podatkov in omogočilo prilagojene izkušnje zaposlenim. S pomočjo avtomatizacije ponavljajočih se nalog bodo kadrovski strokovnjaki pridobili več časa za osredotočanje na strateške pobude in spodbujanje razvoja zaposlenih. 

2. Poudarek na dobrem počutju zaposlenih

Prioriteta organizacij je postala dobrobit zaposlenih, kar je trend, ki bo v letu 2024 še bolj izstopal. Kadrovski oddelki bodo imeli ključno vlogo pri oblikovanju ter uveljavljanju obsežnih programov za blaginjo, ki se osredotočajo na fizično, psihično ter čustveno zdravje. Od prilagodljivih delovnih praks in podpore za mentalno zdravje do pobud za blaginjo in politik, ki zagotavljajo ravnotežje med delovnim časom in osebnim življenjem, organizacije se bodo trudile ustvariti pozitivno in podporno delovno okolje. 

3. Delo na daljavo in hibridno delo

Pandemija COVID-19 je pospešila sprejetje dela na daljavo, ki bo leta 2024 postalo sestavni del delovnega okolja. Kadrovski strokovnjaki se bodo soočali z izzivi vodenja oddaljenih ekip, spodbujanja sodelovanja ter zagotavljanja vključenosti zaposlenih v virtualnem okolju. Hkrati pa se bo vzpon hibridnih delovnih modelov zahteval od kadrovskih oddelkov, da oblikujejo strategije, ki spodbujajo produktivnost in uravnoteženo delo ter zasebno življenje tako za oddaljene zaposlene kot tiste, ki delajo v pisarni. 

4. Raznolikost, enakost in vključenost

Na vrhu prioritet kadrovskih oddelkov bosta ohranjanje vključenosti in raznolikosti. Organizacije se bodo trudile ustvariti okolje vključevanja, kjer se vsi zaposleni, ne glede na njihovo ozadje, počutijo spoštovane, cenjene ter imajo občutek, da so pomembni. Kadrovski strokovnjaki se bodo osredotočili na ustvarjanje in razvijanje raznolikih talentov, izvajanje programov usposabljanja za preprečevanje nezavednih predsodkov ter razvijanje vodstvenih praks, ki spodbujajo vključenost. Poleg tega bodo organizacije proaktivno naslavljale vprašanja plačne enakosti in si prizadevale za zagotavljanje enakih možnosti na vseh nivojih. 

5. Agilno in neprekinjeno učenje

Zaradi hitrega tehnološkega napredka bo stalno učenje ključnega pomena za organizacije, da ostanejo konkurenčne. Kadrovski oddelki bodo imeli ključno vlogo pri spodbujanju kulture učenja in pridobivanju novih spretnosti. Spodbujali bodo agilne metode učenja, kot so mikro-učenje in osebni načrti razvoja, da bi zagotovili, da imajo zaposleni potrebne spretnosti za prilagajanje spreminjajočim se zahtevam delovnih mest. Sodelovanje z ponudniki tehnoloških rešitev za učenje in vključitev platform, ki temeljijo na umetni inteligenci za učenje, bosta postali pogosti praksi. 

6. Odločanje na osnovi podatkov

Tudi v letu 2024 bo analiza podatkov še naprej spreminjala funkcije upravljanja s človeškimi viri. Kadrovski strokovnjaki bodo izkoristili napredna orodja za analizo, s čimer bodo pridobili vpogled v angažiranost zaposlenih, njihovo uspešnost ter zadržanje. Napovedna analitika bo imela ključno vlogo pri pridobivanju talentov in načrtovanju delovne sile, kar bo omogočilo kadrovskim oddelkom sprejemanje informiranih odločitev ter oblikovanje učinkovitih strategij. Pomembna bosta tudi etična uporaba podatkov ter skladnost z zakonodajo o zasebnosti.